Autor Tema: Iskustva Jeep Cherokee/Liberty 2.5  (Pročitano 16890 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Racic

  • Gost
Iskustva Jeep Cherokee/Liberty 2.5
« poslato: 22. Mart 2011, 00:25:14 pre podne »
Pozdrav svima,
Mislim da je ovo pravo mesto(mozda ne najobjektivnije) za ovu temu.
Vec duze vreme razmisljam o zameni svog terenca, pa mi je model Cerokee/Liberty "zapao za oko". Interesujeme kakvi su iskustva sa ovim 2.5 motorima, koliko su kvarljivi, cene odrzavanja i naravno potrosnja. Naravno drugo veoma bitno pitanje jesu terenske sposbnosti ovog terenca, da li postoji vise verzije menjaca/reduktora. Postoji li zakljucavanje centralnog differencijala. Ako postoji kakve su mogucnosti(kolika je maksimalna brzina voznje). Da li postoji zakljucavanje u brzohodnim brzinama. Takodje da li su prednji i zadnji diferencijali otvorenog tipa, ili su LSD, ili imaju zakljucavanje. Nesto sam malo sunjao po netu, mislim da nema zakljucavanja. Da li je neko porucivao neke diff-lockere i koje. Ono sto je bitno da nalgasim, da mi terenac osim za teren treba i za svakodnevnu upotrebu po gradu i autoputu. Unapred hvala na odgovorima. (Mozda me i ubedite da kupim jeep-a  ;) ).

Jeep Club Srbija forum

Iskustva Jeep Cherokee/Liberty 2.5
« poslato: 22. Mart 2011, 00:25:14 pre podne »

Van mreže gosha

  • Skriboman
  • ****
  • Poruke: 187
    • Pogledaj profil
Odg: Iskustva Jeep Cherokee/Liberty 2.5
« Odgovor #1 poslato: 22. Mart 2011, 15:09:25 posle podne »
Dok ne stigne profesionalniji odgovor :), ja mogu da kazem moja iskustva sa cherokee/liberty [2005.], 2.800cc, 400nm, 163ks, automatik. Pogon je standardno na zadnje tockove, postoji full-time 4x4 bez ikakvih [brzinskih] ogranicenja, part-time 4x4 sa ukljucenom blokadom centralnog diferencijala i naravno voznja sa reduktorom. Snage ima dovoljno i na asfaltu i na bilo kakvom terenu. Ima klirens od samo 20cm pa sam ga ja nedavno podignao distancerima za 5cm da se opustenije vozim. Takodje u najskorije vreme planiram kramponske gume oko 2cm veceg poluprecnika i sa te dve "modifikacije" vozilo postaje vise nego pristojno za sve sto ce se preko Jeep kluba organizovati [sto ne znaci da i bez toga ne moze, ali bar gume ne bi trebalo da budu "civilne"]. Takmicarska soft i hard vozila su neka sasvim druga prica ;D.

Van mreže gandalf

  • Administrator
  • Turbo skriboman
  • *****
  • Poruke: 1.043
  • Pol: Muškarac
  • Jeep nije automobil, nego način života
    • Pogledaj profil
    • Jeep Club
Odg: Iskustva Jeep Cherokee/Liberty 2.5
« Odgovor #2 poslato: 22. Mart 2011, 22:24:32 posle podne »
Da za početak razjasnimo šta te zapravo zanima - Cherokee "kockica" sa 2.5 motorom (a i tu opet postoje 2.5 benzinac i 2.5 dizel) ili naredna generacija Cherokee-ja, tzv. Liberty (pod tim imenom se prodavao u Americi)? To su dva u svakom pogledu potpuno različita automobila.

Cherokee "kockica" se pravio sa 2.1 (do 1990. čini mi se) dizel i 2.5 dizel motorima i 2.5 i 4.0 benzinskim motorima, a prestao je da se proizvodi 2001. Cherokee Liberty se pravio od 2001. do 2007, u varijanti sa 2.8 dizel (kao Gošin), kao i 2.4 i 3.7 benzinskim motorima. Mislim da je u neku prvu seriju bio ugrađivan i 2.5 dizel motor, ali su oni veoma retki, ja još nisam naišao ni na jednog.

Kockica je automobil sa obe krute osovine, a Liberty ima nezavisno ogibljenje napred. Što se tiče pogona on je isti i kod jednih i kod drugih - standarno na zadnje točkove, a može se uključiti 4x4 sa blokadom centralnog diferencijala i bez blokade, kao i redukcija, ali isključivo sa blokadom. Zadnji diferencijal je LSD, barem kod većine. Potpune blokade (uglavnom hidrauličke) se mogu nabaviti, ali uglavnom napolju (čujem da ljudi uglavnom nabavljaju preko bugara). Realno, uz kvalitetne kramponke i vitlo, potpune blokade su skupa zabava koja ti nije ni potrebna (sem ako nemaš takmičarskih ambicija na relijima, a za tako nešto je glupo koristiti automobil koji je registrovan).

Što se iskustava sa motorima Cherokee kockica tiče, ono se ukratko svodi na sledeće:

2.1 dizel - izdržljiv, ali preslab za njega
2.5 dizel - vrlo varijabilan, vrlo osetljiv, potrebno je puno znanja da bi ga pravilno održavao i vozio, većina ne doživi 150.000 bez generalke (mada ima i zadovoljnih vlasnika)
2.5 benzinac - pristojan motor koji ima taman dovoljno snage, a još uvek je dovoljno jeftin za registraciju da ti pri tom činu ne presedne život. Na žalost, jako ih malo ima, tako da se teško nalaze (i to mislim da su po pravilu sa manuelnim menjačima, barem svi koje sam ja video imali su manuelne menjače).
4.0 benzinac - motor koji ne možeš da uništiš, koji prelazi i po 1.000.000 km bez generalne. Možeš da ga ostavljaš bez ulja, da ga napiješ vodom kroz usisnik vazduha, on će i dalje da radi. Neverovatno robustna konstrukcija. Mana - za njegovu registraciju moraš da rasprodaš bližu i dalju rodbinu u belo roblje  :P

Što se generalno isplativosti Cherokee-ja tiče, teško da za slične pare možeš da dobiješ bilo šta iole slično po pitanju terenskih sposobnosti, tako da je (pre svega "kockica") ubedljivi best buy - pazariš i teraš kao tenk, više ništa ne moraš da misliš  8)

Eto, pa se nadam da sam odgvorio na barem neka tvoja pitanja.

Racic

  • Gost
Odg: Iskustva Jeep Cherokee/Liberty 2.5
« Odgovor #3 poslato: 23. Mart 2011, 02:28:53 pre podne »
Pre svega hvala na brzim odgovorima.

Sto se tice modela zanima me model kao goshin(ako se ne varam po putopisima i slikama njegov je crni ili tako neka tamna boja, uglavnom taj model od 2002-2005). S tim sto ja videh da se kod nas u poslednje vreme cesto vrti po oglasima sa dizel motorima 2.5(povoljno za registrovati) obicno po autoplacevima, sad motor 2.8 nije skuplja registracija drasticnije, ne znam kako stoji sa potrosnjom. Ja trebnutno vozim pajera II 2.8 kratkog '98. E sad ono sto jeste trenutno njegova mana jesu 2/3 vrata. Ovaj cerokee kao gosin mi deluje sasvim ok po velicini nije mnogo veliki a opet ima 4/5-ra vrata, moze da posluzi kao porodicni auto,deluje kratko da moze lako da se okrene na malom prostoru ako se zaluta u neki corsokak,a i da moze lako da se parkira u BG-u. Kockica je dosta veci auto, ako bi uzimao auto te velicine ipak bi se odlucio za pajera dugackog - bez uvreda  :)

Za te stare motoro znam da su mnogo losi, valjda su ako se ne varam alfini, pa im cesto stradaju glave, te im se otkacuje podizac ventila i ostalo.
Da li su ovi motori kao kod goshe bolji, valjda su mercedesovi.

Sad sto se tice blokade, sta znam pajero ima blokadu zadnjeg diferencijala, ne kazem da sam je koristio cesto i da mi je bila neophodna, ali u par situacija je odigrala ulogu i mnogo mi se svidela ova funkcija. Naravno sa LSD-om se moze preziveti, samo da nisu i napred i nazad diferencijali otvorenog tipa.

I sad pitanja za Goshu:
-Potrosnja na autoputu kad se vozi normalno 120km/h, na autoputu kad se tera 140-150km/h. I naravno prosecna potrosnja malo grad, malo otvoren put, malo offroad.
-Takodje koliko oni mogu da idu maks brzina, kako ubrzavaju, deluje da motori imaju dosta konja, tj. vise nego pajerov?
-Sto se tice odrzavanja, sa cime ima problema taj cherokee, da li se kvare transmisije, diferencijali i to. Koja si imao odrzavanja na njemu i koliko te to kostalo, red velicine.

Kod kupovine polovnjaka, na sta treba obratiti paznju, sta su im slabe tacke.
I posto rece da uglavnom vecina ima LSD, da ne budem bas ja maler i kupim bez LSD-a, jer postoji neka oznaka, ili bar ako ne postoji oznaka po kojoj se moze prepoznati, jel vazi ono pravilo da ako je LSD kad se odignu oba zadnja tocka i jedan okrece u napred i drugi mora unapred a ne u nazad kao kod obicnih diferencijala.

Van mreže gosha

  • Skriboman
  • ****
  • Poruke: 187
    • Pogledaj profil
Odg: Iskustva Jeep Cherokee/Liberty 2.5
« Odgovor #4 poslato: 23. Mart 2011, 09:50:26 pre podne »
OK, resili smo pocetnu Saletovu dilemu, ne zanima te kockica nego USA Liberty, EUR Cherokee, od 2001/2002 do 2006/2007 posle je izasao sada aktuelni model.

U pravu si da ima u poslednje vreme cak vise 2.5 dizelasa [nisi u pravu da je mala ralzika u registraciji za 2.8, sem ako ti "skoro duplo" nije "malo"], mislim da su 150KS i uglavnom su sa manuelnim menjacem koliko sam ja primetio. Ovo pisem, jer sam ja do kupovine ovog mog indijanca, bio protivnik automatike, a sada kapiram da Ameri nisu glupi ;D.

Auto je oko 4.5m dugacak sa sve tockom i prostorno mu je mana mali gepek. Ali zato je okretan, ima precnik zaokreta kao vozila B segmenta, C segment derem na 180 stepeni polukruzno :). Pregledan je jer je kockast, dosta prozora, ma vozi se lako kao da je pravljen za zene ;D. Ipak, kada krenem na odmor, nekako uspemo da potrpamo nas cetvoro, cak bez krovnog kofera :). Maksimum na autoputu koji sam ja na kratko isterao [i snimio kamerom  ;D] je prema brzinomeru bilo mislim oko 185km/h, a po GPS je to oko 170 i kusur. Krstarim ka moru na oko 130-140km/h, pravih po GPS, tada brzinomer pokazuje 140-150km. Potrosnja prepunog je tada oko 12-13 litara. Sa 120km/h je oko 11. Po gradu leti oko 11-13, zimi na kracim relacijama, nezagrejan, sa 4x4 ukljucnim, ode i na 16-17. Na magistralnom sidje ispod 10, zavisi koliko se vozi, moze i na 8. Bitnije je da je dizel kada sam kupio auto bio 65 dinara, a sada je 130 dinara, nego da li trosi 11 ili 12 litara po gradu, gde ipak najvise prelazim posto mi je jedini auto ;D.

Sto se tice odrzavanja, ja sam uzeo star 2 godine, presao 40.000, sada je na blizu 80.000, naravno jos bez ozbiljnih kvarova, pa ti ne mogu reci mnogo na tu temu. Resetovali su ili zamenili EGR ventil u garanciji, resili neki prekid u instalacijama za tempomat u volanu, pukla mi je i zamenjena sajla zadnjeg levog prozora, zamenio sam 5-6 sijalica oborenog svetla i idem redovno na 10.000 na servis, mozda mi je nesto promaklo, nista krupno svako  :).

Nije terenac na nivou kockice, ali sa ovim podiznajem 5cm i dobrim gumama, sasvim lepo kompromisno vozilo i za asfalte i za sve karavansko/turisticke voznje. Prolazio sam ih uz manje poteskoce i redje pomoci prijatelja i pre podizanja i sa obicnim gumama ;D.

Racic

  • Gost
Odg: Iskustva Jeep Cherokee/Liberty 2.5
« Odgovor #5 poslato: 24. Mart 2011, 00:26:29 pre podne »
Pa dobro ne kazem ja da je registracija jeftina, ja sad registruje pajera i placam oko 700evra, ali ako pogledas razlika da je 2.5 bila bi za nekih 300 evra, sto ce reci 25evra mesecno, kad opet to pretvoris u gorivo, nije strasno, ne znam za tebe ali ja na gorivo trosim meseco 150evra, tako da mi tih dodatnih 25 za skuplju registraciju nije neka stavka. Naravno da mi i zbog registracije odgovara ipak da bude 2.5, defenitivno je registracija za terence harac, posto ja mog zaista ne dozivljavam kao luksuz nego potrebu :). Sad vec za preko 3.0 i 3.5 mislim da ne bih mogao da prezalim.

Negde od registracije, po meni je bitnija potrosnja. Znam da je dizel drasticno poskupeo(sto se tice cene isto iskustvo delim, mislim da je euro dizel kad sam ja kupio bio 69 ili 70), pre Pajera sam vozio audi na gas, i ne bih se bas vracao na auto sa gasom ima tu mnogo ,  realno mnogo je lepse voziti dizela, pogotovo kad je terenac u pitanju. Tako da o benzincu/gas ne razmisljam.

Sto se tice automatika nisam protivnik, mozda davno bio dok nisam probao, realno apsolutno mi je svejedno automatik/manuelni menjac, bitno je da ima reduktor, zakljucavanje centralnog, i pomogucnosti bar pozadi zakljucavanje ili lsd.

Pored potrosnje veoma mi je bitno i cena odrzavanje, ja sam bogami u prvoj godini na odrzavanje dao lepe pare(sigurno negde oko 1500 evra), imao sam servis turbine, nove gume, veliki servis, filteri, lanac, lancanici, alnaser, kocione plocice, amortizeri. Sta znam sad plocice sam placao npr za sva 4 tocka oko 100evra, lanac i lancanici mislim da su bili isto oko 100evra, amortizeri oba zadnja 100evra. Doduse posle toga nisam imao intevencija nekih vecih. U svakom slucaju auto koji se cepa po terenu zahteva malo vise odrzavanja. E sad "u narodu" se prica da je jeep skuplji dosta za odrzavanje, naravno ja se ne vodim mnogo tim pricama, mnogo mi je bitnije necije licno iskustvo, i naravno neke brojke kao primer.
Takodje bih zamolio Gandalfa da da neke cene svojih servisa, posto ih je valjda imao bar ove velike redovne :)

Mozda sam malom prezahtevan ili naporan, ali bi mi inforamcije iz prve ruke dosta znacile, posto u narednih par meseci planiram zamenu automobila, trenutni favoriti su mi na prvom mestu taj cherokee, kao alternativa  grand vitara, i naravno ako opet kad ispitam stvar i moguce troskove, mozda ipak zadrzim pajera, moze se preziveti sa dvoja vrata. Sad kakve su prilike u zmelji a i moj cashflow nemam tu mogucnost da prodam pajera, pa da uzmem drugog pa na njega da ulazem pa onda da skontam da sam se zeznuo i da mi je preskupo za odrzavanje i voznju.

Van mreže gosha

  • Skriboman
  • ****
  • Poruke: 187
    • Pogledaj profil
Odg: Iskustva Jeep Cherokee/Liberty 2.5
« Odgovor #6 poslato: 24. Mart 2011, 10:37:53 pre podne »
Ja sam registraciju platio 1000e za 2.8 [to je u grupi do 3.0], ceka me otpilike isto za 20-ak dana  :(

Potrosnje za 2.8 sam ti naveo, pretpostavljam da je slicno i za 2.5. Jer nekada jaci motor ne trosi vise, tj lakse radi u nekim rezimima naprosto jer je jaci, pa mu je dovoljno manje obrtaja :)

Nije provereno, ali rekose mi da je ovaj CRD 2.8 noviji, moderniji, poreklom od italijanskog VM, pa ga je Mercedes preradio.

Ja sam i za redovne sevise isao u Chrysler, radi pecata u knjizici, kao lakse cu ga jednog dana tako prodati, makar usput placao skuplje redovne servise. Ti redovni servisi su mi bilo u rasponu 16-25.000 dinara, zavisi sta su menjali. Mislim da mi uskoro sleduje onaj veci servis, a i ne znam kada ce na red doci kocnice. Sada, kada je FIAT preuzeo od Mercedes-Chrysler servisa [u Omladisnkih brigada bio do sada], mozda nastavim kod mnogih od privatnika, da prodjem jeftinije. Takodje, sto je auto stariji, manje je bitan zvanican servis  ;D vec da auto sluzi, ne kvari se, a kada se pokvari, da jeftinije popravis ;D.

Van mreže gandalf

  • Administrator
  • Turbo skriboman
  • *****
  • Poruke: 1.043
  • Pol: Muškarac
  • Jeep nije automobil, nego način života
    • Pogledaj profil
    • Jeep Club
Odg: Iskustva Jeep Cherokee/Liberty 2.5
« Odgovor #7 poslato: 24. Mart 2011, 12:15:28 posle podne »
Ovaj cerokee kao gosin mi deluje sasvim ok po velicini nije mnogo veliki a opet ima 4/5-ra vrata, moze da posluzi kao porodicni auto,deluje kratko da moze lako da se okrene na malom prostoru ako se zaluta u neki corsokak,a i da moze lako da se parkira u BG-u. Kockica je dosta veci auto...


??? Hajde da si rekao Commander, ali Cherokee kockica je po svim gabaritima MANJI auto od Liberty-ja, i po zapremini kabine, i po visini i po dužini, tako da zaista ne znam kako si stekao taj utisak. Kockica je duga 4.3 metra, a prostor unutra je problem za visoke putnike, pogotovo vozače. Ona ima kabinu putničkog automobila koja je samo značajnije odignuta od tla, tako da je to jedini terenac u kome se ne sedi uspravno, nego zavaljeno i poluležeći, kao u nekom sportskom autu. Ima to dosta dobrih strana; niska kabina znači i malu ukupnu visinu auta (krov kockice je na ispod 1,8 m), a pošto je auto relativno širok, odlično trpi bočne nagibe, jer ima nisko težište. Plus što ispod popadalih debala i grana može da se provuče lakše nego bilo koji drugi terenac  ;) . JEDINO što je kod kockice veće u odnosu na Liberty jeste gepek, ali to samo zato što se tu rezervni točak nalazi U gepeku, pa je isti produžen za toliko (mada je u ukupnoj dužini auto kraći). Tako da je kockica zapravo mali auto sa velikim motorom  8) . To je i najlakši auto za uparkiravanje od svih koje sam vozio do sada, ne samo zbog gabarita, već i zbog ćoškastog oblika i velikih staklenih površina na zadnjem kraju, tako da možeš da ga pozicioniraš precizno u milimetar bez ozbiljnijeg napora, jer SVE vidiš  :)

Inače dugački Pajero koji pominješ je značajno veći auto od kockice.

Citat
Da li su ovi motori kao kod goshe bolji, valjda su mercedesovi.


2.8-ica je i dalje stari VM-ov motor koji je Mercedes samo malo razbušio i doradio da mu otkloni slabe tačke. Rezultat je da je nekada jako loš motor pretvoren u odličan motor, kroz 2-3 generacije snaga mu je povećana za oko 50%, a potrošnja smanjena. Šteta što su se raskantali s Mercedesom...

Citat
Kod kupovine polovnjaka, na sta treba obratiti paznju, sta su im slabe tacke.
I posto rece da uglavnom vecina ima LSD, da ne budem bas ja maler i kupim bez LSD-a, jer postoji neka oznaka, ili bar ako ne postoji oznaka po kojoj se moze prepoznati, jel vazi ono pravilo da ako je LSD kad se odignu oba zadnja tocka i jedan okrece u napred i drugi mora unapred a ne u nazad kao kod obicnih diferencijala.


Najbolje da se sa ovim pitanjima obratiš Bobiju iz Alchemy Auto servisa, imaš kontakt na http://www.jeep-club.rs/alchemy-auto/. On će ti najbolje reći da li se ovo što sam pomenuo za diferencijale kockica odnosi i na Liberty ili ne.

Što se servisiranja. tj. "redovnog servisa" tiče, za nešto što je 20 godina staro mogu samo da konstatujem da pojam redovnog servisa više ne postoji, već se komponente menjaju onda kada dotraju. Pošto praktično od mehanike nema dela koji za ovih 20 godina nije zamenjen, ciklusi zamena različitih komponenti su prilično desinhronizovani. Odnosno, kad obrneš "pun krug" kao u ovom slučaju, auto uopšte više nije onoliko star koliko mu piše u krštenici  ;) .

Da li su delovi skupi ili jeftini? Mislim da je ovo pitanje pomalo deplasirano, jer praktično za svaki automobil delovi mogu da ti budu skupi ili jeftini, sve zavisi kako razmišljaš o njegovom održavanju, kako planiraš, odnosno kako se snađeš. Konkretno, neka moja strategija održavanja je ta da kad god nešto treba da se menja prvo sračunam koliko bi me koštalo naručivanje poštom iz Amerike, koliko bi koštalo u zvaničnom kanalu kod nas, kao i koliko bi koštalo naći polovan deo (kada se radi o nečemu što ima smisla stavljati polovno), pa onda odlučim kako ću. Ako naručuješ iz Amerike, često ti se više isplati da naručiš više komponenti odjednom, jer uštediš na poštarini (tako da održavanje auta treba PLANIRATI). Ono što je (barem kada je kockica u pitanju) dobro, jeste to što se radi o automobilu kod koga nema naprasnih otkaza - sve što se bliži kraju radnog veka te sasvim primetno upozorava na tu činjenicu, tako da imaš često i po nekoliko meseci fore da na najpovoljniji mogući način dođeš do dela.

Kada je u pitanju zvaničan kanal za Moparove delove (dosadašnji Chrysler Balkans), do pre 2-3 godine su vodili prilično paprenu cenovnu politiku po uzoru na Mercedes, ali su se onda malo spustili na zemlju i zaista se trude da mnogo štošta prodaju po što je moguće povoljnijoj ceni. Ima još uvek slučajeva da je nešto kod njih i 3-4x skuplje nego što možeš da nađeš sa strane (recimo kočione pločice), ali ima slučajeva da ti za nešto traže manje para nego što ti zacepe za polovno na auto otpadu. Tako da UVEK ima smsla proveriti cenu dela.

Ja u principu nikad nisam verovao u te priče brend x je skup za održavanje a brend y jeftin. U slučaju Jeep-a nema logike da bude skupo, jer delove za njih u Americi imaš maltene na trafikama. To ti je tamo ono što je ovde lada niva  ;) . Bitno je imati DOBRE I POUZDANE MAJSTORE, a što se toga tiče, mi iz Jeep Kluba smo obezbeđeni  8)
« Poslednja izmena: 24. Mart 2011, 12:20:33 posle podne gandalf »

Racic

  • Gost
Odg: Iskustva Jeep Cherokee/Liberty 2.5
« Odgovor #8 poslato: 24. Mart 2011, 23:31:31 posle podne »
@Gandalf Heh da mi nisi skrenuo paznju na ovo da je kockica kraca od liberty-a, smeo bih se kladiti da je kockica duza bar za 20cm bukvalno duzine dugackog Pajera, no i wikipedia kaze da je kockica kraca. Verovatno takav vizuelni utisak se stice zbog toga sto si i sam rekao veoma niska kabina.
@Gosha Sto se tice registracije i moj je 2.8 ali je stariji od 8 godina, pa se na njega primenjuje neki popust tako da je registracija 700evra, ako ti je lakse 2013 ces i ti dobiti popust. U svakom slucaju meni je tu u planu 2002-2004, a i ciljao bi ovog 2.5.

U principu nemam vise pitanja, hvala na podeljenim iskustvima i brzim odgovorima.

Van mreže Barda

  • Prijatelj kluba
  • Komentator
  • ***
  • Poruke: 54
    • Pogledaj profil
Odg: Iskustva Jeep Cherokee/Liberty 2.5
« Odgovor #9 poslato: 05. Oktobar 2011, 08:48:09 pre podne »
Evo da se i ja malo uključim :)

Dolazim sa Freebikinga i prirodna evolucija je da se interesujem i za neko off-road vozilo  8)
Odmah da kažem da nemam nikakvo off-road iskustvo, čak se nisam ni vozio u nekom Jeep-u, sve sam gledao sa slika, videa, ili malo uživo (ko se seća Zelengore i Saletovog, čini mi se najvećeg uspona koji je izgurao :)) ali imam želju i volju da istražujem - čak i u doba ekonomske krize...

Njuškam ovde, detaljno sam pročitao, ovu veoma interesantnu temu za one koji hoće da nabave Liberty-a... ili neko slično vozilo...

Odmah da kažem da nekom ko dolazi iz sveta običnih vozila, preporuka je da se malo navikne na neke zakonitosti off-road vozila - veće cene registracije, održavanja, guma, potrošnje... Možda se prvo kreće od toga :)

U tom istraživanju sve je relativno vidljivo i jasno (registracija od 500-1000 evra, guma po komadu oko 150e, redovni servis oko 200e...) ali je nepoznata održavanje koje smo čuli u prvoj godini može da dođe do cifre od 1500 evrića...

Goša je uzeo stvarno malo vožen auto (20000km) - gotovo nov, i nije imao neke veće intervencije, ali pošto se relativno često čujemo i komuniciramo, pre neku nedelju mi je rekao da morao da menja prednji diferencijal (1000e), i ABS/ESP modul (400e) i to sve na 80000km (počeo je i intenzivno da vozi offroad :) - to me je malo uplašilo

E sada pitanja:

Šta mene može da čeka od održavanja nekog oko 10 godina starog Liberty-a sa 120k do 150k (ili ko zna koliko km)? Sigurno veliki servis (negde sam pročitao da je oko 800e)...

Motor bih sigurno bio 2.5 zbog registracije, menjač koliko sam upućen - automatik, i oni se mogu naći od 8000 - 10000 - 12000 evra? (http://www.polovniautomobili.com/oglas1150386/jeep_cherokee_d/ ili http://www.polovniautomobili.com/oglas306998/jeep_cherokee_25_crd/ ili http://www.polovniautomobili.com/oglas1460932/jeep_cherokee/ )

Otvorio bih i pitanje poređenja polovnog Jeep-a i nekog novog vozila, ali mislim da je to bolje u nekoj drugoj temi...

Van mreže gandalf

  • Administrator
  • Turbo skriboman
  • *****
  • Poruke: 1.043
  • Pol: Muškarac
  • Jeep nije automobil, nego način života
    • Pogledaj profil
    • Jeep Club
Odg: Iskustva Jeep Cherokee/Liberty 2.5
« Odgovor #10 poslato: 05. Oktobar 2011, 09:04:41 pre podne »
Barda, dobrodošao! Drago mi je da je još neko sem botova rešio da iskoristi mogućnost pisanja za neregistrovane  ;)

Što se Liberty-ja tiče, primerak sa motorom 2,5 litara se dosta teško nalazi, jer su ih pravili samo u prvih par godina. Većina onoga što se nudi je 2,8 CRD, kao Gošin. U prvoj generaciji su nudili i 2,4 benzince, ali mislim da ih je bilo isključivo u kombinaciji sa manuelnim menjačem. 2,8 može da se nađe u obe varijante, i sa manuelnim i sa automatskim.

Kada je reč o temi polovni Jeep ili nov putnički automobil, logika je prilično jasna. Odnosno to gde je prednost Jeep-a - u neograničenoj slobodi kretanja. Kada jednom osetiš šta to znači ne zavisiti od postojanja puteva, kada osetiš kako auto ide po onakvim strminama kao na Zelengori, kada shvatiš da Jeep-om realno možeš da se probiješ kroz šumu i gde nikakvog puta nema (doduše, nakon što prevaziđeš psihološku barijeru grebanja limarije  ;D ), tek onda postaneš svestan do koje mere te putnički (drumski) automobil zaista ograničava. Imam običaj da kažem da je ovo skupo zadovoljstvo, ali vredi svakog centa  :D

Van mreže Barda

  • Prijatelj kluba
  • Komentator
  • ***
  • Poruke: 54
    • Pogledaj profil
Odg: Iskustva Jeep Cherokee/Liberty 2.5
« Odgovor #11 poslato: 05. Oktobar 2011, 09:27:19 pre podne »
Kako teško, pa evo ja našao 3 komada :)

Mada, do odluke i kupovine proći će izvesno vreme, prvo upoznavanje i slaganje kockica u glavi, možda i budu teško dostupni ti 2.5 , a za 2.8 tu se registracija penje na vrtoglavih 1000evra što je stvarno puno...

Što se tiče grebanja limarije, tu bolest sam preležao...

A novo-polovno mislio sam da poredim:
 
Dacia Dustera (1500cm3, dizel, 80kw, 110ks, 240NM, 1.3t, 16500€ - registracija normalna 200€, redovan servis 120€, manja potrošnja) i

Jeep Liberty 2.5 polovan 2002 god. (2500cm3, dizel, 105kw, 143ks, 400NM, 2t, 10000€ - registracija 500€ (ili u varijanti 2.8 - 1000€), redovan servis 200€) i treba oko 2000€ imati u rezervi za moguće otkaze u prvoj godini

Kod ove druge varijante dobija se i privilegija Jeep-club-a  ;D

P.S. Što se tiče registracije na forumu, ja pokušao ali kaže da nije moguće (verovatno zna da nemam Jeep vozilo :))

Van mreže gosha

  • Skriboman
  • ****
  • Poruke: 187
    • Pogledaj profil
Odg: Iskustva Jeep Cherokee/Liberty 2.5
« Odgovor #12 poslato: 05. Oktobar 2011, 19:14:05 posle podne »
Pozdrav Barda, sve ovo mogu i telefonom da ti kazem, ali zelim da budem iskren i koristan za jos po nekog  :D

Kada sam pisao pre pola godine, imao sam zanemarljive troskove odrzavanja. Medutim, kao sto znas, pratis uglavnom kuda idemo, jednostavno nije moguce voziti po takvim terenima a da se materijal ne aka i na kraju pokvari. Prve dve i po godine, takoreci nista, ali onda su me stigli kvarovi, nekako u vrlo kratkom roku. Prednji diferencijal sam zamenio i sada ojacao, ABS/ESP je elektronika koja je otkazala, to moze da se desi i civilnom autu, a menjao sam i prednje viljuske zbog lufta na kuglama i jedan krst na zadnjem kardanu. Sve ukupno oko 1700e. Neko bi rekao mnogo brate  :D. Nije malo, naravno, ali meni je taj auto pruzio toliko toga, toliko kilometara on i off-roada, bezbedne, udobne, mocne voznje, da i ako kosta, bar vredi svaki evro.

Ovo je auto u kojem se osecas kao u tenku, a to ne mozes osetiti u perolakom Dusteru  :D. Takodje, jedini Duster koji vredi je dizel 4x4 koji sa opremom na nivou mog kosta 17000e. A u startu nece biti nista bolji od mog, samo ce po krstenici biti noviji. Naravno, ostaje i pitanje sta bi se desilo sa njim da je presao kilometara koliko ja po terenima po kakvim sam ja isao. To je nov auto, tek treba da se vidi kakav je posle samo 2-3 godine, a kakv posle 5-6. Verovatno bi se na asfaltu dobro pokazao, ali sam nekako ubedjen da bi se rasklimatao na mnogo ozbiljne terenske voznje.

Moj savet tebi i drugima, ako kupujete za offroad, bolje ipak neki pravi terenac, polovnjak. Ako ces povremeno na solidan makadam ili kratko po noroad-u, mozda bolje Duster zbog cene registracije, eksplatacije i odrzavanja.

Da ja sada imam 17.000e koje bi mogao da dam za Duster, kupio bih neki Grand automatik [svi su automatici] 1999-2004 sa 2.7 dizelom [ja ne volim plin], ili Liberty 2.8 CRD automatik koji je zverski jak i na asflatu i na svakom terenu na kom sam bio [ne mozes ga naterati preko 1500 obrtaja].
Racunaj i da bi morao da ga podignes 5cm, nije skupo, a stavis malo vece gume, BFG AT ako vozis kao ja vecinom asfalt, ili BFG KM2 sto je bolja kramponka za blato, ali nije po meni bolja u svemu ostalom, asfalt, makadam, kisa, sneg,... A za razliku u ceni u odnosu na Duster, mozes par godina da registrujes i popravljas  ;D

Welcome Barda, vec te vidim za koji mesec na nasim voznjama, sta god uzeo ;D

Van mreže gandalf

  • Administrator
  • Turbo skriboman
  • *****
  • Poruke: 1.043
  • Pol: Muškarac
  • Jeep nije automobil, nego način života
    • Pogledaj profil
    • Jeep Club
Odg: Iskustva Jeep Cherokee/Liberty 2.5
« Odgovor #13 poslato: 05. Oktobar 2011, 21:13:44 posle podne »

A novo-polovno mislio sam da poredim:
 
Dacia Dustera (1500cm3, dizel, 80kw, 110ks, 240NM, 1.3t, 16500€ - registracija normalna 200€, redovan servis 120€, manja potrošnja) i

Jeep Liberty 2.5 polovan 2002 god. (2500cm3, dizel, 105kw, 143ks, 400NM, 2t, 10000€ - registracija 500€ (ili u varijanti 2.8 - 1000€), redovan servis 200€) i treba oko 2000€ imati u rezervi za moguće otkaze u prvoj godini


Barda, mislim da je Goša to lepo postavio. U principu nov automobil nije nikakva garancija da ti se u regularnoj off-road eksploataciji neće ništa kvariti. Doduše, ako je pod garancijom boli te uvo da li se kvari, samo što tu garanciju platiš kao da si kupio jedan ili dva "rezervna"  :P

Ovo važi i za Jeep-ove - čak i ljudi koji imaju praktično nove Rubicone, koji važe za najrobusnije i od onoga što Jeep danas prodaje, jedine prave terence, imaju poneki ozbiljan otkaz, pa čak i pre nego što dođu do 30000-40000 km, tj. posle godinu dve korišćenja. S tim što kad garancija istekne treba imati u vidu da delovi za novije modele imaju tendenciju da budu skuplji od onih za stare.

U prevodu - kupi Jeep one starosti za koliko možeš finansijski da se pružiš u startu, ali nemoj baš sve pare da potrošiš, jer će ti trebati za off-road održavanje  ;)

Meni se trenutno kao vrlo solidna opcija, koja nudi i vrhunski komfor i luksuz na jednoj strani, a vrhunske terenske sposobnosti na drugoj, čini Grand iz WJ generacije (to ti je ono što Ivan ima, stavio je neke pakleno dobre slike u temi Modifikacija zvezde). Imaš već solidan izbor za četvoricifrene brojke, a to je poslednja generacija Granda koja je bila pravi terenac (znatno robusniji što se konstrukcije trapova tiče nego Liberty). I ako možeš da biraš, uzmi 4.0 I6 i stavi mu plinčugu - trajnije je od bilo koje V8-ice ili dizela koji su se ugrađivali u dotičnog. Da, na žalost, registracija za to je bolna tačka, ali mogu se čuti tračevi da će sledeće godine biti ukinut ovaj idotski sistem registracionih taksi koji NIGDE drugde u svetu ne postoji, pa će ti možda i biti svejedno.

Citat
Kod ove druge varijante dobija se i privilegija Jeep-club-a  ;D


Vidiš kako sve znaš?  ;)

Citat
P.S. Što se tiče registracije na forumu, ja pokušao ali kaže da nije moguće (verovatno zna da nemam Jeep vozilo :))


I to ti jedan od elemenata malopre pomenute privilegije, što možeš da pročitaš i ovde

http://www.jeep-club.rs/sta-je-jeep-club/pitanja-i-odgovori/


Van mreže gosha

  • Skriboman
  • ****
  • Poruke: 187
    • Pogledaj profil
Odg: Iskustva Jeep Cherokee/Liberty 2.5
« Odgovor #14 poslato: 06. Oktobar 2011, 08:05:26 pre podne »
... Motor bih sigurno bio 2.5 zbog registracije, menjač koliko sam upućen - automatik, i oni se mogu naći od 8000 - 10000 - 12000 evra? (http://www.polovniautomobili.com/oglas1150386/jeep_cherokee_d/ ili http://www.polovniautomobili.com/oglas306998/jeep_cherokee_25_crd/ ili http://www.polovniautomobili.com/oglas1460932/jeep_cherokee/ )


Pogledao sam sada ova tri koja si našao, ima ih verovatno još, ima i 2.8CRD uvek. Sale ne prati Liberty-je, za razliku od mene (svako gleda dokle je stigla vrednost njegovog modela), pa je pomislio i da ih nema  :D

Dakle, nijedan nije automatk (i ako je ovaj ovaj prvi napisao da je automatik, laže, vidi se i na jednoj slici ručni menjač), mislim sa 2.5 nisu automatici nikada, 2002. je i prešao 150.000km, ali skroz je OK je za te pare, verovatno bi ga dobio za 7.500, možda čak i za blizu 7.000 ako mu je dojadila prodaja :D

Koliko je prvi povoljan, govori ti cena drugog, preskoči ga  ;)

Treći ima plus u lift-kitu 2.5" i 2004. je, prešao ne prevelikih 125.000km, ali ne vredi toliku razliku u ceni.

Dakle, od ova tri, samo prvi bih ja išao da pogledam i to samo zbog cene.

Međutim, posle iskustva sa automatikom, bilo gde, grad, magistrala, teren pogotovo, meni bi teško pao povratak na manuelni menjač. A onda ulaziš u klasu 2.8CRD sa manom u vidu veće registracije, ali i prednosšću ubeđen sam daleko boljeg motora VM-a, sređenog od Mercedesa, sa potrebnom dodatnom snagom i obrtnim momentom za 2 tone težak prazan auto. E i ta snaga i taj menjač se plaćaju. I kada smo kod plaćanja, mnogi pokušaju da kupe nešto jeftino, pa se zeznu jednom, dva puta,..., na kraju ukapiraju da ono što vredi, to i košta, a kupovinom "jeftinog" često ostaneš nezadovoljan i sa svim manama istog. Posle se pitaš što nisam doplatio da bar dobijem sve što želim i stvarno uživam. Englezi imaju čuvenu izreku, "nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari"  ;D